۵ اردیبهشت ۱۳۸۸

جرم!

در اين مملکت بعضی وقتا اتفاقات عجيبی ميافته که هر چی به ذهنم فشار ميآرام نميتونم علتش رو بفهمم!!!
چند روزه که توی اخبار تلويزيون ژاپن يه عضو خيلی معروف از يک گروه مشهور موسيقی رو نشون ميده که توسط پليس دستگير شده و در دادگاه حاضر شده.
يه پسر خوش تيپ و جوان که صحنه جنايتش!! رو با کامپيوتر صحنه سازی کردن و با تمام جزييات نشون ميده و متهم در دادگاه اظهار پشيمانی ميکنه و همه متا سف هستند که يک فرد مشهور چرا جنايت کرده!!!
حالا جنايت چيه؟!!!
يارو رفته با يکی از دوستاش در يک رستوران الکل زياد خورده و ساعت دو نصف شب وقتی داشته ميرفته خونه داخل يه پارک لباس هاشو در آورده و با شورت بوده که توسط پليس دستگير ميشه!!
جرمش اين هست که" ل-خ-ت شده"!!!!!!
آخه ژاپن کشوری هست که اساکه يا همون الکل ژاپنی رو به عنوان خدا پرستش ميکند و داخل معابدشون اگه بری پر اساکه هست به عنوان تبرک و نوشيدنی مقدس !
هر روز هزارن نفر مست در خيابون ديده ميشن.
البته دستگيری اين جوان به خاطر خوردن الکل نيست بلکه به خاطر "ل-خ-ت شدن" است!!
بيچاره در حالت مستی ل-خ-ت شده و تازه شورت داشته!
چه نيازی هست که اين همه تو بوق و کرنا کنن که يارو ل-خ-ت شده!!!

تعجب من از اين جهته که در اين کشور حمام های عمومی خزينه اي که بهش ميگن "اونسن" هست که همه ل-خ-ت مادرزاد هستن!!
تازه کنار دريا که همه مرد و زن ل-خ-ت هستند.
در مناطقی از ژاپن آلت تناسلی مرد رو به عنوان خدا ميپرستند! و مجسّمه های بسيار بزرگ از آلت تناسلی مرد رو ميسازند و در مراسمی ده تا بيست نفر بر روی دوششون حمل ميکنند.
و هزاران مسئله ديگر از اين قماش!

حالا در يک همچين کشوری يکی که نصف شب ل-خ-ت کرده رو اولاً دستگير ميکنند، دوما مثل يک جنايتکار در تلويزيون یک هفته بصورت سریالی نشون ميدن که چه کار اشتباه بزرگی کرده!!!
من که راستش سر در نميآرام.

۱۵ فروردین ۱۳۸۸

زمستان ژاپن

سيستم خانه های ژاپن کاملاً با ايران فرق ميکند.خانه های ژاپنی اغلب از چوب ساخته شده و کف آن به وسيله تاتامی پوشيده شده است که يک نوع زير انداز از حصير به قطر تقريبی يک تا پنج سانتی متر است.درها کاغذی هستند.اغلب خانه ها در زمستان سرد هستند و مخصوصاً پاها که تماس مستقيم با حصير يا کف اتاق دارند سردتر هستند.گاز چندان فراوان نيست و اغلب از بخاری های برقی و گاهی نفتی استفاده ميکنند.
گاهی مجبور نيستند تمام اتاق را گرم کنند و از کرسی های برقی استفاده ميکنند.بعضيها بطری های دو تا چهار ليتری را از آب جوش پر کرده و هنگام خواب با هم ميخوابند تا گرم شوند.اغلب يک بطری 3 ليتری آب جوش تا شش ساعت شما را گرم نگاه ميدارد.
تقريباً فرهنگ استفاده از فرش در ژاپن مرسوم نيست و در تابستان حتی از زير انداز های پارچه اي هم استفاده نميکنند چون معتقدند باعث گرم شدن بيشتر اطاق ميشود.
همه ساله تعداد زيادی از خانه های چوبی در زمستان آتش ميگيرند.به همين دليل ژاپنيها به طور کلی از آتش هراسان هستند.بيشتر از ما ايرانيها!
در خانه به جای گرم کردن تمام خانه اغلب از لباس گرم، جورابهای ضخيم و کفشهای پارچه اي گرم استفاده ميکنند.
در يک نگاه کلی با اينکه ژاپنی ها به خاطر صرفه جويی در مصرف انرژی خانه هايشان را گرم نميکند ولی يکی از مشکلات خارجيها و مخصوصاً ايرانيها در ژاپن خانه های سرد و کوچکشان است. زمان زيادی طول ميکشد تا به آن عادت کرد.