۲۰ دی ۱۳۸۹

معنی‌ کلمه داتسون به ژاپنی!!

نمی‌دونم ایران چه اتفاقی افتاده که از دیروز هزاران ایمیل بهم اومده که:

معنی‌ کلمه داتسون چیه؟!!
داتسون یک مارک خودرو بود.این شرکت در سال ۱۹۳۱ توسط شرکت دات موتورکار و با نام داتسون آغاز به‌کار کرد.بعدها در سال ۱۹۳۳ شرکت نیسان کنترل شرکت دات موتورکار را بدست گرفت.داتسون بیشتر بخاطر خودروهای اسپرتش شناخته شده است.

داتسون به ژاپنی معنی‌ مخصوصی نداره و برید تاریخ این کلمه رو اینجا بخونید.

ببخشید که وقتی‌ برای ترجمه به فارسی ندارم .امیدوارم به دردتون بخوره.

۱۲ نظر:

leila گفت...

سلام منم برای معنی داتسون به اینجا اومدم و مثل اینکه خیلیا هم دارن دنبال معنی این کلمه میگردن و دیدم باعث حیرت شما شده برای جواب به سوال شما باید بگم این یه مسابقه ی ایرانسلی هست که تو سوال چهار جواب ذکر شده 1 باران 2 کوه بلند 3 خورشید تابان 5 درخت سبز و برای پیدا کردن جوابش هم خواسته به اینترنت مراجعه کنیم اینم پاسخ شما. اما من هنوز جوابشو پیدا نکردم اگر جوابش پیدا شد به منم خبر بدین جالب شده ها عجب :(

leila گفت...

جالبتر اینجا شد همین الان بعد از گذاشتن نظر قبلیم معنی داتسون رو پیدا کردم داتسون به معنای "خورشید تابان " و طبق تمام موارد ذکر شده در سایت نام یک شرکت خوردوسازی میباشد که بعد به نام شرکت نیسان تغییر پیدا کرد.

اینم برای اونایی که دنبال معنی داتسون بودن.

امیدوارم مدیر سایت هم جوابشونو برای اینکه اینهمه ایمیل با هم و مثل هم رسید نیز پیدا کرده باشند.

با تشکر

کوزه گفت...

خيلی ممنون ليلای عزيز،
وقتی اين همه کامنت ديدم ،اولش فکر کردم ويروس حمله کرده:-) بعدش ديدم همه ايميلها با هم فرق داره و امکان نداره يه نفر بتونه اين همه کامنت بزاره.
خيلی ممنون به خاطر کامنت شما.

leila گفت...

خواهش میکنم :)

خوشحالم که حد اقل جواب شما رو دادم..
از وبلاگ بی نظیرتون هم تشکر میکنم.

امیدوارم موفق و سعادتمند باشید.

ناشناس گفت...

manam omade bodam maniye datsono bebinam
baba khyili bahaliiiiiiiiiiiiiiiiin

ناشناس گفت...

manam omade bodam maniye datsono bebinam
baba khyili bahaliiiiiiiiiiiiiiiiin

پگاه گفت...

سلام
برای تحصیل در ژاپن حتما باید زبان ژاپنی رو به خوبی بلد باشیم؟
من می خوام در رشته ی انیمیشن سازی در اونجا تحصیل کنم نظر شما چیه؟
اگر میشه یه سری اطلاعات درباره ی این رشته و شرایطی که میخواد به من بدید
با تشکر

ناشناس گفت...

دوست من
سلام
امیدوارم حالتان خوب باشد
من برای بورس مونبوشو اقدام کرده میخواستم خودم را برای مصاحبه و امتحان زبان آماده کنم. اگه ممکن باشد در مورد نوع سوالاتی که در مصاحبه مپرسند هم بنویسید. (وب سایت شما در ایران فیلتر است و من از طریق گوگل ریدر می تونم وبلاگتان را بخونم )
ممنونم
دلیر
elahehdalir@gmail.com

paria گفت...

سلام
واقعا مطالب عالی دارید من طرفدار شماره 1 ژاپن هستم

ناشناس گفت...

صاحب این بلاگ توپیده اء ببخشید مرده واسه همین بروز نمیشه

ناشناس گفت...

من میشناسمش راست میگی

هومن گفت...

سلام

برام حیاتیه حتما جواب بدین خواهش می کنم

در تصویر زیر بالا سمت چپ نیم سطر ژاپنی نوشته معنی اون چی میشه؟؟

http://www.shiaupload.ir/images/42290849565192862467.gif

بی صبرانه منتظر جوابتون توی نظرات وبلاگم هستم