۱۵ فروردین ۱۳۸۸

زمستان ژاپن

سيستم خانه های ژاپن کاملاً با ايران فرق ميکند.خانه های ژاپنی اغلب از چوب ساخته شده و کف آن به وسيله تاتامی پوشيده شده است که يک نوع زير انداز از حصير به قطر تقريبی يک تا پنج سانتی متر است.درها کاغذی هستند.اغلب خانه ها در زمستان سرد هستند و مخصوصاً پاها که تماس مستقيم با حصير يا کف اتاق دارند سردتر هستند.گاز چندان فراوان نيست و اغلب از بخاری های برقی و گاهی نفتی استفاده ميکنند.
گاهی مجبور نيستند تمام اتاق را گرم کنند و از کرسی های برقی استفاده ميکنند.بعضيها بطری های دو تا چهار ليتری را از آب جوش پر کرده و هنگام خواب با هم ميخوابند تا گرم شوند.اغلب يک بطری 3 ليتری آب جوش تا شش ساعت شما را گرم نگاه ميدارد.
تقريباً فرهنگ استفاده از فرش در ژاپن مرسوم نيست و در تابستان حتی از زير انداز های پارچه اي هم استفاده نميکنند چون معتقدند باعث گرم شدن بيشتر اطاق ميشود.
همه ساله تعداد زيادی از خانه های چوبی در زمستان آتش ميگيرند.به همين دليل ژاپنيها به طور کلی از آتش هراسان هستند.بيشتر از ما ايرانيها!
در خانه به جای گرم کردن تمام خانه اغلب از لباس گرم، جورابهای ضخيم و کفشهای پارچه اي گرم استفاده ميکنند.
در يک نگاه کلی با اينکه ژاپنی ها به خاطر صرفه جويی در مصرف انرژی خانه هايشان را گرم نميکند ولی يکی از مشکلات خارجيها و مخصوصاً ايرانيها در ژاپن خانه های سرد و کوچکشان است. زمان زيادی طول ميکشد تا به آن عادت کرد.

۲ نظر:

وحید وحیدیان گفت...

عکس خوبی بود ممنون... ولی فقط یکی باز شد

ناشناس گفت...

کدوم عکس؟ این قسمت تاپیک زمستان ژاپنه. خواهشا نظمو رعایت کنید.