۲۸ تیر ۱۳۸۸

هر دو روز يک هواپيمای توپولوف روسی در ايران سقوط ميکند!!


به نظر ميرسد انسان با توجه به محدود بودن بينايی فقط به اشياء با اندازه مخصوص يا بزرگتر را بيشتر مورد توجه قرار ميدهد.در حالی که اگر به شيوه عقلی و منطقی مورد بحث قرار دهيم اشتباهات فاحشی را انجام ميدهد.
نمونه هايی از اين اشتباهات:
1- انجمن حمايت از حيوانات به وفور تشکيل شده است ولی "انجمن حمايت از حشرات" نيست يا اگر هست (که من نميدانم) بسيار اندک است. چون حشرات کوچکتر از حيوانات هستند!!
2-در تصادفات رانندگی ايران، سالانه به طور متوسط 30،000 نفر جان خود را از دست ميدهند.اگر اين رقم را به 365 تقسيم کنيم،روزانه 82 نفر( هر دو روز 164 نفر) بر اثر تصادفات رانندگی در ايران کشته ميشوند!و حد اقل 82 خانواده در روز عزادار میشوند!
يعنی در هر دو روز يک هواپيمای توپولوف روسی در ايران سقوط ميکند!!
سؤالی که در ذهن من پيش آمده اين است که : اگر جان انسانها ارزش دارد ،چه فرقی بين تصادفات جاده اي و هواپيما وجود دارد که اين همه از سقوط هواپيما متاثر ميشويم ولی از کشته شدن 82 نفر در روز حرفی به ميان نمی آوريم؟؟!!
مگر نه اين است که مسافران اتوبوس هم به خاطر بی احتياطی راننده، و یاکسانی که به خاطر بی احتياطی يک راننده تريلی خوابالو جان خود را از دست ميدهند مثل مسافران هواپيما هيچ تقصيری ندارند؟تنها جوابی که به نظر ميرسد اين است که ابعاد هواپيما بزرگتر، و اتوبوس کوچکتر است!!!وفقط تعداد کسانی که يکجا جان خود را از دست ميدهند با هم فرق ميکند. اين يکی از بزرگترين خطا های ديد بشر يا حداقل ما ايرانی هاست.
نبايد عقل و منطق را فدای احساسات و خطای ديد خود بکنيم. به جان تک تک انسانها ارزش قائل باشيم و با رعايت اصول و قوانين رانندگی، همچنين امنيت پرواز های هوايی رتبه کشورمان را در تصادفات کمتر کنيم.همان قدر که به خاطر کشته شدن مسافران هواپيما ناراحت ميشويم و عزای عمومی اعلام ميکنيم به جان مردمی که هر روزه در تصادفات کشته ميشوند نيز ارزش قائل باشيم

واقع نگر باشيم.

۱ نظر:

nasrin گفت...

سلام وبلاگ خوبی دارید در واقع اولین بار است که آنقدر مطالب یک وبلاگ و حال و هوای نویسنده اش برایم جالب است که حوصله می کنم و نظرم را برایش مینویسم به نظر من اینکه بادیگران کمی تفاوت داشته باشیم و مثل یک گوسفند رفتار نکنیم ( منظورم توهین نیست بیشتر به خصلت تقلید معصومانه گوسفندان نظر دارم) مسئله مهمی است شما با دیگران فرق دارید تبریک میگویم و امیدوارم موفق باشید.....
اما اینکه چرا از وبلاگ شما سردرآوردم...درباره هایکو تحقیق میکنم یک جور بیماری در شیوه تحقیقم دارم و آن اینکه اگر از تبار واژگان مورد تحقیقم اطلاع کافی نداشته باشم نمیتوانم کارم را ادامه بدهم میتوانید به من اطلاعات بدهید راستش نتوانستم از فرهنگ لغت "آن لاین" شما استفاده کنم...
امیدوارم از این هایکو خوشتان بیاید
برکه قدیمی
صدای جهیدن غوکی
در آب
پر حرفی مرا ببخشید دست خودم نیست چون گروه خونی من o میباشد!!!!