۲۸ آذر ۱۳۸۷

قطار -حوله

ديروز سوار قطار شهری (مترو) شده بودم که تا مقصد حدود 45 دقيقه راه بود و ده تا ايستگاه.
اتفاقا نرسيده به ايستگاه سوم يه دفعه اي قطار ترمز کرد و شروع کرد به آژير کشيدن!!!اين اولين بار بود که تو اين مدت يه همچين صحنه اي رو ميديدم.
بلافاصله از بلندگوها اعلام کرد که با عرض معذرت مثل اينکه يه حوله افتاده روی کابل قطار و بايد کمی صبر کنيم تا مشکل حل شه.
حدود پنج دقيقه طول کشيد که مشکل حل شد .از حالا ديگه همش از بلند گو از مردم معذرت خواهی ميکرد که"ببخشيد پنج دقيقه دير شد"
حالا ديگه اين شده يه فاجعه برای آقای راننده!!!
راننده قطار سعی ميکنه بين ايستگاه ها سرعتش رو ببره بالا تا در هر ايستگاه چند دقيقه جبران کنه تا "برنامه قبلی به هم نخوره و سر ساعت تعيين شده قبلی در ايستگاه ها باشه!
به ايستگاه بعد که ميرسه ميگه:
" ببخشيد که به خاطر مشکل در ايستگاه ماتسودو 4 دقيقه دير شد"
ايستگاه سوم ميگه:"" ببخشيد که به خاطر مشکل در ايستگاه ماتسودو 3 دقيقه دير شد"
...
ايستگاه پنجم ميگه " ببخشيد که به خاطر مشکل در ايستگاه ماتسودو 1 دقيقه دير شد"
اينجا ديگه آقای راننده يک نفس راحت ميکشه که بالاخره فاجعه تموم شد و از خجالت مردم در اومد!!

تو سيستم قطار های ژاپنی يک دقيقه دير کرد يعنی فاجعه!! و هر وقت يک دقيقه تاخير ميکنن کلی استرس دارن و خجالت زده هستن که "چرا دير کردن"!
نميدونم اينو بهش گفت کار خوب يا ....!!!

۲ نظر:

حميرا گفت...

هفته پيش عمم ليدا داشته ميومده مشهد بعد راننده تو چكنه به مسافرا ميگه من دادگاه دارم و اينارو تو ماسين ميذاره و ميره دنبال دادگاه خودش و بعد از ظهر مياد و اينا مياره مشهد حالا ببين و مقايسه اينو با اون فطار كه پنج دقيقه دير كرده اين بيچاره ها رو از صبح علاف كرده تا بعد از ظهر بدون هيچ معذرت خواهي
ومن فكر ميكنم اون كسايي تو ماشين اين همه منتظر نشستن بلانسبت چقدر الاغ بودن

ناشناس گفت...

کار خوب!عالی!(قابل توجه راننده های ایرانی فوق العاده پروو و طلبکار که وظیفه شون رو انجام میدن و اتفاقا خودشونم زحمتکش میدونن) این راننده های زحمتکش و باوجدان ژاپنی باید یه سر بیان ایران برخورد و رفتار راننده های اینجارو با مسافرا ببینن تا به خودشون امیدوار بشن و یه کمم از احساس شرمندگی و ناراحتی شون کم شه.